Kajian Kes – Iklan A atau Iklan B?

Image

Apa beza kedua-dua iklan di bawah? Iklan yang mana akan diklik oleh audience?

 

Iklan A : indirect photo

Iklan B: direct photo

Kajian Kes - Iklan A atau Iklan B?

Pada minggu lepas, saya telah mengumpul undi dari rakan fb berkaitan iklan di atas. Lihat apa kata mereka.

vote vote1 vote3 vote4 vote5 vote7 vote8 vote9 vote10 vote11 Okay, jawapan Puan Wan Syahida Kahar ialah salah satu jawapan yang saya nantikan.

vote12 vote13 vote14 vote15 vote16 vote17

 

Iklan A : 20 votes

– menarik

– curiousity

– creative

– ada masalah jerawat (retalated)

 

Iklan B : 13 votes

– mencari set slimming

– jelas

– terang

– banyak Like, komen, share

 

Kesimpulan

 

Kenalpasti siapa target audience anda. Hasilkan Iklan B jika anda target orang yang berfikiran seperti audience B, begitu juga iklan A.

Iklankan Produk Yang Betul Kepada Orang Yang Betul. Elakkan mengiklankan Produk Yang Salah Kepada Orang Yang Salah.

Entry seterusnya saya akan berkongsi panduan langkah demi langkah menghasilkan Fb Ads bagi tujuan jualan.

P/s: Pendaftaran Kelas Online Fb Advertising Batch Kedua April – Jun 2014 Edisi Wanita Sahaja sudah pun dibuka.

 

KLIK DI SINI

 

Like dan Share Jika Bermanfaat🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s